Kurianti moteris – pagal Eliną

Elina Kuleviciute

Prieš dvejus metus nusprendusi iš Londono grįžti į Lietuvą, drabužių dizainerė Elina Kulevičiūtė atrado save iš naujo ir jau turi susikūrusi ne tik savo prekės ženklą „ElinabyElina“, bet ir nepaprastai įkvėpiančią gyvenimo, kūrybos ir verslo filosofiją. Dizainerės drabužiai skirti kūrybiškai ir kuriančiai moteriai. Susitinkame su Elina jos jaukiame autorinių drabužių salone, neseniai atvertame Vilniaus senamiestyje

Romi ir subtili jauna moteris iš tiesų turi daug, ką pasakyti ir papasakoti. Elina šešerius su puse metų gyveno Londone, studijavo verslo vadybą, prabangos ženklo mokymus ir net kinų kalbą, taip pat dirbo įvairiuose mados namuose bei keliavo po pasaulį. Darbo reikalais ir laisvalaikiu ji aplankė Hong Kongą, Vietnamą, Kiniją, Singapūrą, JAV, Pietų Europos šalis – Italiją, Portugaliją, Ipaniją, Prancūziją. Įgyta didelė patirtis subrandino Eliną, kaip drabužių dizainerę ir… paskatino grįžti kurti į Lietuvą.

 

Patirtis Londone ir grįžimas į Lietuvą

 

Elina, kaip ir kodėl tu pasirinkai drabužių dizainerės kelią? Ar tave kasnors įtakojo?

Tikriausiai dažnai žmonės ima ir natūraliai pasirenka gyvenimo kryptį. Man taip buvo, nes užaugau apsupta audinių, siuvimo mašinų, adatų, siūlų. Mamos veikla padarė savo įtaką man, nors ji labai nenorėjo, kad eičiau į tokią sudėtingą sferą. Nors man daug labiau patinka analizuoti kitų aprangą, stilių, pasiūlyti savo rekomendacijas stiliaus klausimais, tyrinėti tendencijas, medžiagų sudėtį. Siekis kurti drabužius prasidėjo dar paauglystėje – iš tikro, kaip vakar, prisimenu savo eskizuojamą vyrams skirtą kolekciją. Tačiau domėtis ir gilinti žinias pradėjau nuo moterims skirtų kolekcijų iš didžiausių pasaulio dizainerių namų.

Kaip tu atsidūrei Londone? Kuo ten užsiėmei, ko norėjai siekti?

Po universiteto studijų Lietuvoje man labai knietėjo pamatyti daugiau pasaulio. Pažinti kitokias kultūras ir pagilinti savo anglų kalbos žinias. Tikslas buvo labai paprastas – tiesiog pakeliauti ir susipažinti su kuo įvairesniais žmonėmis. Nuvykus į Londoną – viskas pasisuko daug rimčiau nei tikėjausi. Teko daug dirbti ir daug keliauti. Teko pažinti daug įvairių kultūrų žmonių su skirtingomis bendravimo taisyklëmis. Kadangi Londonas yra viena iš mados sostinių – man norėjosi paragauti kuo daugiau mados ir jos užkulisių. Teko dirbti keletoje mados namų, kurie buvo labai skirtingi – nuo formalių vyrų aprangos namų iki labai bohemiškų menininkų-dizainerių.

2 nuotrauka

Koks tau atrodo Londono mados pasaulis? Ko jame galima išmokti?

Drąsus. Ten žmonės nebijo eksperimentuoti. Gali vienoje grupėje pamatyti ir labai formaliai, ir labai hipsteriškai apsirengusių žmonių. Tolerancija ir pagarba kitokiam žmogui smelkiasi visur. Taip pat, ten didelis dėmesys yra skiriamas prasmei, istorijai, paveldui. Daug mados ženklų turi reikšmę, ilgą istoriją ir pozicionuoja save kaip kažkokią žinią nešantys subjektai. Aš pati išbandžiau keletą stilių. Nusprendžiau, vis dėlto, sustoti ties klasika su moderno akcentais. Taip pat, suvokiau, kad visa sukaupta patirtimi norisi pasidalinti ir Lietuvoje, todėl priėmiau sprendimą grįžti.

Ko nusprendei imtis grįžusi į Lietuvą? Kaip atradai ir pasirinkai savo kelią bei sau artimą kūrybos stilių?

Nuo labai mažų dienų žinojau, kad kursiu verslą, nors taip pat žinojau, kad jį kurti bei auginti yra labai sunku. Grįžau į Lietuvą tvirtai nusprendusi, kad turiu tik vieną kelią – įgyvendinti ilgai svajotą savo idėją – kurti mados ženklą. Viso mados ženklo esmė yra skatinti moteris rinktis šviesesnes, spalvingesnes detales garderobuose ir jų aplinkose. Pati studijavau spalvų daromą įtaką mūsų nuotaikai, emocinei būsenai, kaip kiti mus priima vien nužvelgę nuo galvos iki kojų. Žinoma, pačiai teko patirti keletą asmeninių pokyčių – nuo juodos perėjau prie lengvesnių, šviesesnių ir švelnesnių spalvų. Mes, moterys, per daug įnikusios į darbus ir visokias atsakomybes, ir mūsų išvaizda kartu su mūsų kuriama aplinka lieka pamirštos. Juk moteris yra kūrėja – ji kuria viską aplink save.

Elina 3

Tavo rūbuose – didelis dėmesys spalvai: „ryškiai išsiliejusi rožinė“, levandų, mėtų, garstyčių – jos kelia asociacijas ar net žadina apetitą. Ar jas tokias parenki tikslingai, apgalvotai? Ar spalvomis nori kažką pasakyti?

Spalvos – svarbiausias ElinabyElina mados ženklo elementas. Pati pirmoji kolekcija buvo vien dramblio kaulo ir smėlio atspalvių. Siekiau, kad moterys taptų deivėmis, svajotojomis, kūrėjomis. Vėlesnės kolekcijos virto į didelį žaismą su spalvomis ir moterų reakcijomis į mano siūlomas spalvas. Daug mokiausi apie jų daromą įtaką mūsų jausmams, išvaizdai – veidui, kūno formoms, nuotaikoms. Todėl aš mėginu pasiūlyti moterims kurti save ir aplinką su spalvomis ir žaismingai priimti viską, kas jas supa.

Kuri spalva yra – „tavoji spalva“?

Nuo pat vaikystės mano akys ir širdis krypo į žalią spalvą. O sužinojimas, kad žalia spalva yra mano močiutės mėgiamausia – buvo lyg užtvirtinimas. Žalia – tai gyvybės, energijos ir harmonijos spalva.

 

Moteriškame mados ir spalvų pasaulyje

 

Kas tau yra mada ir koks tavo požiūris į nuolat besikeičiantį mados verslą?

Tai labai plati sąvoka. Nenoriu jos įsprausti į kokius nors rėmus. Man pačiai mada siejasi su stiliumi – nuo tavo kūno kalbos iki gyvenimo būdo, knygų pasirinkimo, aplinkos, kurioje gyveni iki aprangos, detalių, aksesuarų, maisto… Mados verslas šiuo metu eina per pokyčių karuselę. Vis dėlto mada yra viena užterščiausių industrijų visame pasaulyje. Pasaulis sąmoningėja vartojimo įpročių ir atsakingo gyvenimo būdo klausimais. Džiaugiuosi, kad besaikis vartojimas yra šiek tiek prislopęs ir žmonės, visuomenė, renkasi visiškai kitokią, atsakingesnę kryptį – tvarumą. Manau, kad su didėjančiu visuomenės sąmoningumu, išprusimu auga ir suvokimas apie svarbius pasauliui, žmonijai ir aplinkai niuansus.

Elina Kuleviciute 4.1

2015 metais sukūrei itin moterišką – šviesiai rožinį – prekės ženklą „ElinabyElina„. Ar toks moteriškas ženklas yra tavo kūrybos, gyvenimo filosofijos atspindys?

Manau, kad kiekviena moteris kažkokia savo dalimi yra maža mergaitė – su svajonėmis, kikenimais, mintimis, nukeliaujančiomis kažkur kitur… Rožinė su žalia buvo derinama kryptingai – siekiau sujungti mergaitišką gyvenimą su harmonijos ir brandos gyvenimu. Žinoma, šis mados ženklas ir šios pasirinktos spalvos labai artimai siejasi su pačia manimi. Aš vis dar jaučiuosi lyg paauglė, bet kartu suvokiu, kad turiu daug atsakomybių. Tai tarsi sujungimas dviejų moters gyvenimo etapų į vieną. Arba mėginimas balansuoti tarp mergaitiško, vėjavaikiško būdo ir stiprios bei atsakingos moters.

Savo prekės ženklo aprašyme rašai apie moterį „kuriančią iš savęs“. Ką nori tuo pasakyti?

Aš nekaltai noriu pakviesti moteris pradėti keisti kitą ar apinką nuo savęs. Žinoma, jeigu yra poreikis pokyčiams. Tai jau yra laisva valia. O tos, kurios nori pakeisti ar pasikeisti į gera – siūlau pradėti nuo pokyčių savyje. Sąmoningumas, apranga, įpročių ugdymas, savybių, kurios kuria ir pakelia, išugdymas…

5 nuotrauka

Tavo internetinėje svetainėje, prekės ženklo socialinėje paskyroje, skrajutėse yra daug gilių minčių, gražių posakių. Ką labiausiai norėtum akcentuoti? Kas svarbiausia tavo ir tavo kūrybos filosofijoje?

Viskas prasideda nuo manęs pačios. Ne aplinka, ne kiti žmonės gali mane sukurti. Aš pati nusprendžiu augti, kurti ir gyventi laimingą gyvenimą. Spalvinti gyvenimą galima ir nykioje, tamsioje erdvėje, nes juk ir gėlė pražįsta dykymoje ar ten, kur visiškai nepalankios sąlygos. Ji tiesiog žydi, nepaisant jokių išorės poveikių.

Kokiai moteriai yra skiriamos tavo rūbų kolekcijos?

Išskirti konkretaus moters tipo nenorėčiau. Tai moteris, kuri kuria, kuri ieško, klausia, tyrinėja. Tai moteris, kuri bijo, bet kartu ir drąsiai žengia į savo pasaulį. Dauguma moterų, kurios pasimatuoja mano kurtą drabužį, nustemba, kad spalvos joms tikrai tinka. Todėl raginu visada prisijaukinti spalvas, pagalvoti, susapnuoti. Pereiti nuo juodos ar pilkos į kitą spalvą savo garderobe taip pat reikia drąsos.

Kas tave įkvėpia kurti? Kaip ateina idėjos arba kur semiesi joms įkvėpimo? Kaip pasirenki būtent tokias spalvas ir būtent tokius audinius?

Dažnai sakoma, kad, kas patinka ir tinka pačiam – tą ir kuria kitiems. Aš stebiu aplinką, moteris, jų gyvenimo būdą, jų pasirinkimus. Ir metu joms iššūkį, kuris verčia mąstyti ir analizuoti save. Ar tikrai mes tokios tylios, tamsios ir niekuo neišsiskiriančios būtybės? Žinoma, labai lengva perlenkti lazdą su per dideliu pasitikėjimu savimi. Bet aš ne apie tai. Moterims siūlau daugiau negu jos įsivaizduoja galinčios gauti ir turėti – nuotaiką, pozityvą, laimę, kūrybą…Semtis kūrybos galiu visur – nuo mažiausio Lietuvoje esančio kaimelio iki didmiesčio tolimuosiuose rytuose, pavyzdžiui, Šanhajuje. Nuo gamtos iki neoninių šviesų vitrinose, kultūrose, etnografijoje, fotografijoje, architektūroje…

Spalvos ateina pas mane natūraliai. Tiesiog išjaučiu ir įsijaučiu, kurios galėtų skatinti teigiamą pokytį ir asocijuotųsi su teigiamais aspektais. Audiniai, kaip ir pati moteris – privalo būti natūralūs savo savybėmis…

Ikvepia_02_06_v1_1copyright

Jaukus pokalbis su Elina apie akis atveriančią spalvų ir moteriškumo filosofiją baigėsi. Moters modeliuojami rūbai išties yra išskirtinių subtilių spalvų bei iš švelnių natūralių audinių. Tačiau labiausiai žavi užrašas rožinėje etiketėje: „Pagaminta šviesioje Lietuvoje“.

 

Ps_2

 

 

Daugiau: www.elinabyelina.com

Filmo „Broken Embraces“ („Šalti apkabinimai“) plakatas: www.imdb.com
 
 
 
 
 

Pokalbį parengė Akvilė Muliuolytė

 

© klasika-tradicijos.lt

image_print