Gamtos, jausmų ir meno renesansas

Boticelis La Primavera

Švelnus sparnuotas vakarų vėjas Zefyras įsiveržia į šventą Veneros apelsinmedžių giraitę, pagriebdamas mylimą nimfą Chloridę. Oro gūsiu įpūsdamas jai gėlių ir gyvybės sėklą, jis paverčia Chloridę pavasario deive Flora… Taip prasideda pavasaris garsiajame Italijos renesanso tapytojo Sandro Botičelio paveiksle – „La Primavera“.

Gėlių žiedai veržiasi deivei iš burnos, vijasi aplink liemenį, kaupiasi skraistėje ir pražįsta tarp grakščių pėdų.

S. Botičelio paveiksle „La Primavera“, prisodrintame graikų ir romėnų mitologijos, poezijos bei filosofijos, meno tyrėjai suskaičiavo net kelis šimtus skirtingų augalų bei gėlių rūšių. Tarp jų nustatyta 130 žinomų gėlių, kurių kiekviena ištapyta kruopščiai ir smulkmeniškai, kaip ir visa, kas vaizduojame šiame paveiksle.

Pavasario sugrįžimą sveikinanti Florencijos Uficių meno galerija, kurioje ir eksponuojamas garsusis „La Primavera“, kovo pabaigoje paskelbė dešimties dienų „Botičelio pavasario maratoną“ – socialinę medijų kampaniją. Muziejaus lankytojai ir viso pasaulio meno mylėtojai turėjo galimybę skelbti su „La Primavera“ paveikslu susijusias savo nuotraukas, fotomontažus, piešinius, bei kitas kūrybines interpretacijas socialinėje Uficių muziejaus paskyroje. Originaliausi bei išradingiausi kūriniai pateks į virtualią muziejaus ekspoziciją.

Grožio idealų ir elegancijos tapytojas S. Botičelis, kurio vardas išvertus iš tiesų reiškia „statinaitę“, gimė ir beveik visą gyvenimą praleido Florencijoje. Seno Italijos miesto, buvusios pirklių ir finansininkų respublikos, pavadinimas – Florencija – kilo būtent nuo itališko žodžio „fiore“, reiškiančio „gėlę“. Šis miestas tapo klasikinio meno ir grožio atgimimo lopšiu. Šiandien šį atgimimą vadiname  – renesansu…

 

Ps_2

 

Nuotraukoje viršuje – Sandro Botičelio paveikslo „La Primavera“ fragmentas.

Socialinė Uficių galerijos (it. Galleria degli Uffizi) paskyra: BotticelliSpringMarathon 

 
 
 
 

© klasika-tradicijos.lt

image_print